Luz na drążku kierowniczym?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    Luz na drążku kierowniczym?

    Podejrzewam, że dźwięk dochodzi z jakiegoś przekaźnika. Być może coś w nim się wypaliło i blaszki dzwonią.
    Przy odpalaniu lub gaszeniu jest takie pojedyncze cyk. Takie same jak podczas jazdy.
    Co ciekawe jak auto jest zimne to przez pierwsze np. 500m jest cisza. W sumie to zaczyna się dopiero jak pyknie przekaźnik od podgrzewania i potem cały czas na nierównościach mi coś cyka.

    [ Dodano: Pią 25 Mar, 11 18:27 ]
    Zamieszczone przez Polon
    Pęknięta karoseria. Krawędzie blach w miejscu pęknięcia ocierają o siebie podczas poddawania karoserii naprężeniom.
    Jak miała pęknąć - auto bezwypadkowe. A mówię nie zawsze cyka. Tutaj zapewne cały czas by był hałas.

    [ Dodano: Sob 26 Mar, 11 15:01 ]
    Dziś wyciągnąłem przekaźnik 109 i kontakt spray'em psiknąłem. Cykanie jak by ustało, muszę jeszcze pojeździć aby potwierdzić. W razie czego zanim kupie nowy to wsadzę z drugiej octavi ten przekaźnik.
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    Luz na drążku kierowniczym?

    Mam luz na drązku kierowniczym z lewej strony i dosyć mocno bije mi koło czuć jak drążek kierowniczy wchodzi do środka i z powrotem. Co może być przyczyną i jak to naprawić?

    Komentarz

    • Rekin Chlebojad
      Rider
      • 2010
      • 474

      #3
      Zamieszczone przez grejan
      Co może być przyczyną i jak to naprawić?
      mysle że powinienes wymienic drazek i podjechac na ewentualna korekte zbieznosci. oczywiscie jesli to tylko drazek i nie ma luzu na wachaczu.A "wybity" drazek czy luz jak kto woli to skutek ekspluatacji auta i Polskich drog.
      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

      Komentarz

      • Dareckif
        Drive
        • 2008
        • 93

        #4
        Wymienic drazek ustawic zbierznosc i dalej cieszyc sie jazda

        Komentarz

        • grejan
          Ambiente
          • 2008
          • 104

          #5
          Ale ten dążek nie ma nic oprócz gwintu więc nie wiem co by mogło się tam wyrobić?

          Komentarz

          • Dareckif
            Drive
            • 2008
            • 93

            #6
            Drazek kierowniczy jest mocowany z jednej strony do maglownicy i tam pod osona jest przglub kulisty ktory sie wyrabia a z drugiej do zwrotnicy poprzez koncowke drazka

            Komentarz

            • grejan
              Ambiente
              • 2008
              • 104

              #7
              Przegub kulisty jest mocowany do zwrotnicy i ten napewno mam dobry a potem ten drazek wchodzi gdzies do czgos i tam wlnie wchodzi i wychodzi ma taki luz.

              Komentarz

              • Dareckif
                Drive
                • 2008
                • 93

                #8
                Wchodzi do przekladni kierowniczej (maglownicy) i tam jest przglub kulisty drazka kierowniczego. Po zdjeciu tej oslonki wszystko bedzie widac.

                Komentarz

                • Rekin Chlebojad
                  Rider
                  • 2010
                  • 474

                  #9
                  grejan, jesli ma byc luz , to bedzie i zdaża sie że zaden "magik" nie jest wstanie tak łatwo sprawdzic tego na samochodzie, przegub kulisty na drazku potrafi sie tak wyrobic w swojej "ala plastiko-teflonowej" obudowie że ciezko czasem to ocenic jak jest złożone na samochodzie. Jesli to nie to to pozostaje ci gorne mocowanie amortyzatora, lub gumy na wachaczach
                  Zamieszczone przez grejan
                  czuć jak drążek kierowniczy wchodzi do środka i z powrotem.
                  czuc czy widac?? bo to roznica, jak czuc to nie mam pojecia jak, dziwne to troche, może problem lezy po stronie maglownicy??
                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Czemu jak czuć to dziwne? Przecież właśnie w ten sposób się sprawdza czy nie ma luzu
                    i sprawdza się to na aucie, najlepiej w dwie osoby żeby można wyeliminować luz na końcówce.

                    Luz na przekładni będzie czuć trochę inaczej a na pewno po obu stronach będzie taki sam- co nie zdarza się w przypadku drążków

                    Wymienić tak jak koledzy wcześniej pisali drążek. Od siebie dodam że warto kupić drążek kpl. czyli z końcówką i mieć spokój na następne powiedzmy 200kkm
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • Rekin Chlebojad
                      Rider
                      • 2010
                      • 474

                      #11
                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                      Czemu jak czuć to dziwne? Przecież właśnie w ten sposób się sprawdza czy nie ma luzu
                      masz racje tylko JA zrozumiałem że czuc taki objaw w trakcje jazdy, nie wiem u mnie luz na drazku objawiał sie poprostu stukami, po wejsciu pod auto i szarpniecie za drazek , praktycznie zero luzu, i łamigłowka co tu wymienic, nie miałem objawu "bujania" kołami na prawo i lewo.
                      A czasem trudno jest wyczuc ten luz na drazku , (czasem).
                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                        Czemu jak czuć to dziwne? Przecież właśnie w ten sposób się sprawdza czy nie ma luzu
                        masz racje tylko JA zrozumiałem że czuc taki objaw w trakcje jazdy, nie wiem u mnie luz na drazku objawiał sie poprostu stukami, po wejsciu pod auto i szarpniecie za drazek , praktycznie zero luzu, i łamigłowka co tu wymienic, nie miałem objawu "bujania" kołami na prawo i lewo.
                        A czasem trudno jest wyczuc ten luz na drazku , (czasem).
                        dokładnie tak jak piszesz

                        Dodatkowo,
                        dla kogoś kto nie ma doświadczenia i wiedzy proponuje kupić drążek razem z końcówką ponieważ były montowane dwie długości końcówek i może okazać się że drążek jest po prostu za długi :lol:
                        w sumie to powinienem napisać że samemu nie powinno się tego robić (np. gdzieś pod blokiem itp.)
                        po pierwsze - jest to część odpowiedzialna bezpośrednio za bezpieczeństwo
                        po drugie- i tak trzeba będzie jechać ustawić zbieżność
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • Mechanic
                          Drive
                          • 2010
                          • 40

                          #13
                          Zamieszczone przez Dareckif
                          Wymienic drazek ustawic zbierznosc i dalej cieszyc sie jazda
                          Nic dodac nic ując. Z każdą częscią w samochodzie jest tak,ze po prostu zużywa się po jakimś czasie i nic na to nie poradzisz,to naturalna sprawa.
                          www.mechanic.pl - Najlepszy warsztat samochodowy w Warszawie !

                          Komentarz

                          • grejan
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 104

                            #14
                            Jezeli pisze ze czuc to tak jest. Nie wiem czy jest ktos wstanie zobaczyc luzy bez ruszania. jezeli ruszam drazkiem kierownicy i wchodzi on bez problemu jakies pare mm do maglowicy to czy jest to luz przegubu kulistego?

                            Komentarz

                            • Rekin Chlebojad
                              Rider
                              • 2010
                              • 474

                              #15
                              grejan, wejdz pod auto i z "umiarem" poszarp na spokojnie gora/doł i na boki, poprostu nie umiem sobie tego wyobrazic.
                              Zamieszczone przez grejan
                              jezeli ruszam drazkiem kierownicy i wchodzi on bez problemu jakies pare mm do maglowicy
                              może nie znam budowy zawieszenia Czeszki (watpie aby wiele odbiegala od innych Europejczykoff) ale do maglownicy??? może poprostu ruszasz drazkiem na boki w kierunku raz maglownicy raz zwrotnicy i wtedy czujesz luz tak?? skup sie na przegubie kulowym (nie pamietam jak w octavi czy łaczy on sie ze zwrotnica czy z amortyzatorem) i popatrz dokładnie z drogiej strony czy nie masz podobnie, to może troszke pomuc rozwiazac sprawe. i tak jak pisze dobrygrzeswawa, to nie jest "pracka" na parking pod blokiem z wymiana radze sie udac chodz by na podnosnik czy kanał i nieopodal miejsca gdzie maja przyżady do ustawienia zbieznosci (zakładajac że w octavi nic innego sie nie reguluje --> a szkoda)
                              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                              Komentarz

                              • grejan
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 104

                                #16
                                Dlaczego zakladasz z gory ze ktos mieszka pod blokiem i nie ma gaazu a jak ma garaz to nie ma kanalu. Po drugie nie opisywal bym takich szczegolow gdybym nie byl pod samochodem. A po trzecie nie z wszystkim trzeba latac do mechanika. Zgodze sie ze zbieznoc trzeba zobic w serwisie ale naprawa nie koniecznie badz wymiana czegos.

                                Komentarz

                                • Rekin Chlebojad
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 474

                                  #17
                                  Zamieszczone przez grejan
                                  Dlaczego zakladasz z gory ze ktos mieszka pod blokiem
                                  a dla czego mam zakładac że mieszkasz w domu i masz garaz i podnosnik czy kanał??? daj spokoj ..... nc etc.

                                  staram sie pomuc, i to chyba nic złego że ktos mieszka w bloku a żes sie obuzył. ok niewazne.
                                  Zamieszczone przez grejan
                                  A po trzecie nie z wszystkim trzeba latac do mechanika
                                  no jasne to powodzenia przy diagnozowaniu dalej problemu, jak tak naprawde jesli to nie drazek czy maglownica to watpie zeby ci wiele osob w czyms pomogło. A ja nie napisałem żeby leciec z tym do mechanika. ok niepotrzebna dyskusja.
                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                  Komentarz

                                  • grejan
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 104

                                    #18
                                    Ok dzieki za pomoc, bo wiem o co chodzi z tymi pzegubami co napisales wczesniej. Popsrostu troche moze zle cie zrozumialem ale spx sprawa zamknieta.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...